Var kommer de ifrån?

Härom kvällen kom sonen och skvallrade plikttroget att dottern på 10 år satt och såg på Paradise Hotel, vilket raskt resulterade i abrupt handling av den ömma modern.

Var kommer alla dessa ur-spåniga människor ifrån? Hur många finns det? Dialogen är... ja, kan jag finna ett lämpligt ord? Rakt igenom pantad och det är ju faktiskt riktiga människor som sitter där och... konverserar.

Och hur kan det finnas något som helst publikunderlag? Med undantag för en 10-åring som trevande (och olovandes!) söker sig en väg ur Bolibompavärlden.

Jag vill hur som helst dista mig att tro, eller i alla fall hoppas, att de som ändå tittar gör det för att de på något vis finner det humoristiskt, och inte på allvar engagerar sig i det som görs (!) och sägs.

Det finns så klart olika grader av stolpskott, vissa verkar mest lite dumt rara som Maria Montazami till exempel, som man bara inte kan tycka illa om, och alla dokusåpepersonligheter är naturligtvis inte helt borta med vinden. Deltar man i exempelvis Robinson kan man ju vara äventyrslysten eller en riktig tävlingsmänniska, kanske ändå med sunda värderingar och ett behagligt sätt, och det vill jag så klart inte förakta.
Men vad i hela fridens namn är meningen med Paradise Hotel? Som publik måste den enda anledningen vara att få sig ett gott skratt och känna sig som en bättre människa än de som huserar på skärmen. Väl???
Och medverkar man så... ja hoppas man väl på att bli känd, få en möjlighet att visa sina implantatsvullna bröst och dela med sig av sina djupa funderingar.., få ett ögonblick i glamor och finna den stora kärleken. Här orkar jag inte ens bemöda mig med ett skratt. Jag tycker i sanning synd om dessa vilsna människor som gör bort sig så fatalt, på bästa sändningstid. Var får de jobb senare? Robinson Robban var ju tvungen att fejka att han stoppade en våldtäkt, för att försöka komma på fötter efter alla sina konstigheter. (Grattis till faderskapet hur som helst. Hoppas det går bättre för dig nu för tiden.)

Big Brother, Villa Medusa, Mammas pojkar, Den rätte för Rosing... Hur blev dessa människor så här? Jag blir stum. Eller rättare sagt -jag bubblar av frågor.

Fanns liknande människor förr i tiden? Men utan forum att expoatera sig i? Eller har de skapats av den hysteriska karusell världen kastat sig in i - och förmodligen aldrig kommer ur? Jag är benägen att lägga min röst på det senare alternativet.

Annat var det på Hylands tid! Ja, om man har överseende med Per Oscarssons nakenchock.


Kommentarer
Postat av: Martin

Lite samma sak dök upp här hemma härom dagen, men då var det snarare så att Y kom på mig med att se på Bollibompa...vet inte riktigt hur jag hamnade där, men likt förbannat var jag där. Och roligt var det!!



Tack för kommentarerna i min lilla blogg med :)

2010-01-06 @ 15:22:47
URL: http://kvartsdansk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0